Wednesday, November 30, 2011

Apakah Asas SEO (Search Engine Optimization)?


Asas Mengenai Meta Tag


SEO PROCESS





  • Tag meta atau Unsur Meta HTML dan XHMTL unsur-unsur yang menyediakan maklumat mengenai Web Page.
  • Bagaimana tags meta digunakan adalah: Tajuk, perihalan, Keywords, dan lain-lain Pengarang dalam kebanyakan kes hanya Meta Title dan Description tags used.
  • Meta juga mengandungi teknikal data mengenai laman web kod bahasa charset, dan untuk membenarkan atau tidak membenarkan mengenali halaman web oleh robot enjin carian yang berbeza.




  • Robot (crawler Web) adalah program komputer yang digunakan oleh enjin carian yang mencipta salinan merangkak laman web dalam index.Index enjin carian pangkalan data daripada laman web yang disalin merangkak oleh robot.Index digunakan oleh enjin carian untuk menyediakan pengguna hasil yang hampir segera ketika mereka mencari internet.




  • Tags Meta (Title dan Description, kadang-kadang Keywords) adalah salah satu faktor terbesar yang menunjukkan enjin carian laman web anda adalah halaman about.Web dengan tiada tag meta yang dilihat di mata robot seperti laman web keutamaan rendah dan oleh itu mereka kebanyakannya akan kedudukan pada akhir hasil carian untuk pertanyaan yang diberikan.




  • Pada blogging platform Meta Title dan Description boleh ditetapkan dalam pilihan blog, jadi tidak perlu untuk mengubah apa-apa kod sumber blog.
  • Jika anda adalah pemilik blog atau laman web anda boleh menggunakan alat seperti statistik blog meta untuk memastikan bahawa meta tags anda buat adalah betul. Pastikan Meta Tag harus berkaitan dengan laman web anda atau kandungan blog.




  • Jika anda Penulis blog untuk contoh mengenai permainan, anda harus menyatakan perkataan  seperti permainan atau perjudian dalam tajuk meta dan perihal supaya pengguna dan yang robots tahu blog apa anda serta berkaitan apa. Search engine (Google) akan memberikan anda tempat yang lebih baik di Search results for permainan kata kunci atau permainan, dan pengguna akan mempunyai idea yang lebih baik tentang apa yang anda jangkakan pada blog anda sebelum mereka memasuki.




  • Jadi anda tidak hanya menulis meta tags anda untuk robot, anda menulis untuk pengunjung manusia juga.
  • Perlu diingat bahawa jika anda meletakkan sesuatu seperti ini: "Permainan, Permainan, pemain, permainan Fun" sebagai  Description meta dalam blog anda, anda akan mendapat penalti oleh enjin carian untuk kata kunci pemadat, dan mungkin pengguna tidak klik keputusan tapak bentuk enjin carian anda jika mereka melihat teks tidak menarik seperti dalam huraian.


  • Kata kunci pemadat tindakan di mana pengguna cuba untuk memanipulasi keputusan enjin carian dengan meletakkan banyak kata kunci dalam huraian tajuk, dan badan halaman, membuat halaman dibaca untuk pengunjung manusia dalam pertukaran untuk kedudukan yang lebih tinggi dalam enjin carian results.
  • Search enjin algotihm telah berkembang setiap tahun dan kini sepenuhnya mampu untuk mengiktiraf apabila seseorang itu cuba untuk melakukan ini, beberapa pengguna telah dilakukan kata kunci tambahan dengan meletakkan kata kunci di bahagian bawah halaman dan meletakkannya di dalam warna yang sama sebagai latar belakang laman web, yang cara yang mereka lakukan pemadat dan ia tidak mengganggu pengunjung untuk membaca teks normal dalam badan, dalam kebanyakan kes, pengunjung tidak boleh melihat bahawa laman web yang dilakukan oleh kata kunci pemadat, luckly lagi search engine algoritam direka untuk mengiktiraf ini dan orang yang ditangkap menggunakan ini teknik boleh mendapatkan mereka laman web atau blog diharamkan selamanya dari enjin carian.
  • Hampir semua enjin carian (Bing, Yahoo, Google ..) hari ini hanya menggunakan tag Meta Title dan Description manakala Kata kunci meta tag hanya digunakan oleh Yahoo.



Untuk hasil yang optimum meta tags anda harus kelihatan seperti ini:


<title> Site nama - Page tajuk - Kata kunci Penerangan </ title>
<meta name="description" content="Describe kandungan halaman sini secara ringkas dengan menggunakan words" relevan>




Lain-Lain Membuat Site Map untuk  Blogspot Klik Disini

No comments:

Post a Comment

Welcome to POWER ONLINE TOOL's site!
First Name:
Last Name:
Email:
Confirm Email:
Phone:
 
Privacy Policy | Click Here to Help Us Fight Spam!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Facebook Pages

My Ilmu and Spiritual Blog
Listen to Quran