Wednesday, April 4, 2012

Lafaz dan Lafaz Berpuasa dan Buka Puasa


Lafaz Niat Seharian Puasa
lafaz niat puasa, niat puasa hari-hari
“Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Alalh Ta’ala”
Lafaz Niat Sebulan Puasa
lafaz niat sebulan puasa, niat puasa sebulan
“Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala”
Doa Buka Puasa
doa berbuka, doa buka puasa
Yang bermaksud, Ya Allah keranaMu aku berpuasa, dengan Mu aku beriman, kepadaMu aku berserah dan dengan rezekiMu aku berbuka (puasa), dengan rahmat MU, Ya Allah Tuhan Maha Pengasih “




No comments:

Post a Comment

Welcome to POWER ONLINE TOOL's site!
First Name:
Last Name:
Email:
Confirm Email:
Phone:
 
Privacy Policy | Click Here to Help Us Fight Spam!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Facebook Pages

My Ilmu and Spiritual Blog
Listen to Quran