Sunday, April 22, 2012

Pelbagai Hadiah Bersama Ulike


Adakah anda mahukan hadiah itu ataupun tidak? Itulah persoalannya.. Sama seperti seorang pemotivasi menguji dewan yang penuh dengan audiennya yang sedang mencari diri dan semangat. Apabila si penceramah/pemotivasi menyeluk poketnya mengeluarkan sehelai duit RM50 dan sambil melambai-lambai berteriak ” siapa yang nak RM50 ini, datang naik ke pentas dan ambilnya dari tangan saya”. Pada ketika itu, reaksi audien adalah berbeza-beza. Ada yang sedang duduk tersengih mendengar kata-kata itu. Ada yang memandang ke kiri dan kanan. Ada yang mengajak kawan disebelah untuk naik ke pentas. Ada juga yang cuba untuk bangun. Ada juga yang sudah berlari ke pentas. Jika anda didalam dewan itu. Apakah tindakan anda? walaupun hanya seorang yang mendapat duit RM50 tersebut, apa yang lebih penting adalah mereka yang berlari ke pentas berjaya menjawab persoalan “to be, or not to be..” mereka ini akhirnya mendapat tahniah dari pemotivasi dan tepukan dari audien kerana mereka ini adalah bakal-bakal insan yang berjaya dalam masa terdekat. Mereka tahu apa yang mereka mahukan, menilai keadaan dengan cepat, buat keputusan secara refleks dan melakukan tindakan yang sewajarnya. Saya tahu anda akan bertindak seperti mereka ini, cuma anda tidak berada dalam dewan itu didalam cerita ini.. hehehe.
Maksud saya, jika anda mahukan sesuatu mestilah ada gerak kerja atau kos untuk melakukannya. Anda mahu makan, maka anda perlu beli makanan, masak dan menyuapkannya ke mulut. Matlamat anda tercapai. Apa saja kehendak didalam dunia ini memerlukan anda melakukan gerak kerjanya. Bergantung kepada anda. 
Dalam kes ini, anda mahukan hadiah Iphone 4s, Ipad 2, Galaxy Note, kamera dslr, laptop, tv dan sebagainya? Apakah gerak kerja yang perlu dilakukan untuk mendapatkanya.? Adakah gerak kerja ini terlalu memakan masa, terlalu memenatkan? terlalu berat untuk anda buat? Anda perlu daftar.. anda sudah daftar. Apakah selanjutnya?. Promosi kepada rakan-rakan melalui facebook, blog, youtube, email, forum dan sebagainya. Ianya sangat mudah untuk diterima oleh rakan-rakan anda kerana ianya percuma dan semua orang suka benda percuma. Tiada risiko kerugian langsung. Adakah mempromosi ulike.com.my seberat mengiklankan rumah banglo berharga RM450k untuk dijual? Atau adakah ianya memerlukan ayat power, berpuitis bermadah yang perlu digunakan untuk menjual ebook mencari jodoh? Atau adakah anda perlu menjadi seorang doktor perubatan atau belajar ilmu seorang medical assistant seperti mahu menjual ubat kuat dan herba panjang usia di internet? Rasanya tak perlu..!! Ianya memerlukan gerak kerja yang sangat minima. Siapa pun boleh menjayakannya. Apatah lagi dizaman sekarang yang lengkap dengan butang-butang mudah untuk ditekan.
Tiada modal wang ringgit diperlukan merupakan faktor yang besar. Banyak program-progarm lain memerlukan anda mengeluarkan modal untuk mendapat imbuhan. Gerak kerja nya pula lebih susah. Malah untuk anda mendapat komisen, rakan anda perlu mengeluarkan wang untuk membeli produk atau servis yang disarankan. Anda lebih suka program begini atau ulike.com.my?

No comments:

Post a Comment

Welcome to POWER ONLINE TOOL's site!
First Name:
Last Name:
Email:
Confirm Email:
Phone:
 
Privacy Policy | Click Here to Help Us Fight Spam!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Facebook Pages

My Ilmu and Spiritual Blog
Listen to Quran